Bajaj Auto Indonesia: Mengejar Target yang Tak Mungkin?

English Title: Bajaj Auto Indonesia: Chasing Impossible Target?
Author: Salehudin, Imam
Email: imams@ui.ac.id
Year of Publication: 2013
Chapter in Book: Cases in Management: Indonesian Real Companies, Seri 5
Page:141-147
Editor: Rofikoh Rokhim & Ririen S. Riyanti
Publisher: Management Research Center, Department of Management, FEUI
City of Publisher: Depok, West Java, Indonesia.
ISBN: 978-602-17114-3-9

Original Abstract:
Kasus ini mengangkat dilema yang dihadapi oleh PT. Bajaj Auto Indonesia (BAI) dalam menghadapi target penjualan yang ditetapkan oleh perusahaan induk, Bajaj Auto Limited (BAL), India. Syarat BAL untuk membangun pabrik di Indonesia adalah penjualan BAI harus mencapai 36.000 unit per tahun yang dipandang sebagai target yang sulit mengingat target pasar BAI yang terfokus. Pembaca diminta untuk memberikan rekomendasi strategi pemasaran yang relevan terkait dilema ini.
Kata Kunci: Strategi Pemasaran, Industri Otomotif, Kasus Bisnis, Indonesia.

English Abstract:
This case highlights the dilemma faced by PT. Bajaj Auto Indonesia (BAI) in facing the sales target set by its parent company, Bajaj Auto Limited (BAL), India. BAL sets the requirement that for building a factory in Indonesia, BAI must first reach an annual sales of 36.000 unit, which is a difficult target considering BAI’s narrow focus of target market. Readers are asked to formulate recommendations of relevant marketing strategy regarding this dilemma.

Keywords: Marketing Strategy, Automotive Industry, Business Case, Indonesia

Bulan: 
April
Tahun: 
2013